Aplikacje AR – Stwórz z nami aplikację rozszerzonej rzeczywistości

Aplikacje AR – co to takiego?

Technologia AR

Aplikacje AR wykorzystują technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR). Polega ona na nakładaniu wirtualnych, interaktywnych obiektów, modeli 3D, animacji czy grafik na rzeczywisty obraz przechwytywany przez kamerę urządzenia mobilnego – tabletu lub smartfona. AR wzbogaca rzeczywisty obraz o dodatkowe, wirtualne elementy, realistycznie umiejscowione w przestrzeni. Nazwa wywodzi się od angielskiego Augmented Reality. Czyli poszerzonej, rozszerzonej lub wzbogaconej rzeczywistości (w skrócie AR). Technologię AR wykorzystują między innymi filtry mediach społ. nakładające na twarz użytkownika animacje jak np. nasz filtr promujący film Apokawixa, lub gra Pokemon Go. W CinematicVR zajmujemy się tworzeniem aplikacji AR do celów biznesowych.

Czym różni się AR od VR?

VR wymaga gogli, które odcinają użytkownika od rzeczywistego świata. AR wzbogaca otaczającą nas rzeczywistości o dodatkowe elementy. Do zabawy z AR wystarczy smartfon lub tablet. Każde nowe urządzenie mobilne wspiera już funkcję rozszerzonej rzeczywistości. Próg wejścia jest więc dla AR o wiele niższy niż dla VR. Po włączeniu funkcji AR, telefon wyświetla widok z kamery znajdującej się z przodu. Aplikacja analizuje obraz w poszukiwaniu płaskich powierzchni.

Gdy aplikacja rozpozna podłogę, blat lub ścianę, możemy na niej wyświetlić interaktywny element AR (np. model 3D). Interakcję może wyzwolić również zdefiniowany przez nas znacznik – marker, np. plakat, ulotka, obraz, etc. Po wykryciu markera, aplikacja wyświetla “przytwierdzony” do niego obiekt lub grafikę, symulując jej obecność w rzeczywistym świecie. Telefon staje się więc oknem, przez które obserwujemy prawdziwy świat wzbogacony o interaktywne, wirtualne elementy.

Film prezentuje naszą aplikację AR Smok w Krakowie dla Zamku Królewskiego na Wawelu
Film prezentuje naszą aplikację AR Kolorowe Centrum Świata dla sieci Atrium

Aplikacje AR w biznesie

Film prezetnuje autorski system konfiguracji felg AR

Rozszerzona rzeczywistość dla biznesu

Produkujemy aplikacje AR na Android i iOS. Stworzyliśmy wiele aplikacji wyświetlających filmy, animacje, a nawet interaktywne modele 3D i mini gry, po wykryciu etykiety na opakowaniu produktu. Wystarczy skierować aparat w stronę opakowania. Aplikacja wykrywa etykietę i wyświetla animowane treści zachęcające użytkownika do interakcji z marką. Stworzyliśmy również interaktywny konfigurator felg AR. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniami AR dla muzeów.

Rozszerzona rzeczywistość ma wyjątkowo szerokie zastosowanie. Rozwiązania AR można wykorzystywać w aplikacjach mobilnych w niemal każdej branży, od prostych interaktywnych gier na smartfona, aplikacje dla branży nieruchomości i projektantów wnętrz, e-commerce aż do branży motoryzacyjnej.

Film prezentuje naszą aplikację AR The Beds

Nasze aplikacje AR

Dla naszych klientów stworzyliśmy już kilkadziesiąt różnych aplikacji AR. Nasza aplikacja Kolorowe Centrum Świata AR dla sieci Atrium otrzymała srebrną nagrodę Polskiej Rady Centrów Handlowych. Stworzyliśmy interaktywne gry edukacyjne dla Labiryntu w Stegnie, Muzeum w Olsztynku oraz interaktywny performance AR dla kolektywu Festivalt. Ciekawym projektem była aplikacja AR dla Muzeum Narodowego w Sukiennicach która ożywia jeden ze znajdujących się w zbiorach muzeum obrazów. Dla studia PuppetsWar przygotowaliśmy aplikację rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której użytkownik może wyświetlić model trójwymiarowy jednej z oferowanych figurek.

Dzięki naszej aplikacji AR TheBeds użytkownik może we własnym domu obejrzeć modele mebli marki TheBeds w realistycznej skali. W ten sposób można urządzić mieszkanie, dom, a także sprawdzić, czy mebel zmieści się  w wybranym przez nas miejscu. Podczas Kongresu Brokerów w 2019 nasza aplikacja AR dla firmy Warta pozwalała na wyświetlanie uczestnikom animacji na specjalnie przygotowanych plakatach pełniących funkcję markerów.

Film prezentuje naszą aplikację AR dla Muzeum Narodowego w Sukiennicach w Krakowie

Nowe technologie w muzeach

Tworzymy również treści AR dla muzeów i instytucji kultury. Przy współpracy z Muzeum Narodowym w Sukiennicach w Krakowie powstała aplikacja AR która ożywia jeden z obrazów. Z kolei dla dla Muzeum Budownictwa Ludowego – Parku Etnograficznego w Olsztynku wyprodukowaliśmy aplikację AR Mała Litwa dzięki której użytkownik może zobaczyć nieistniejące już obiekty muzealne. Nasza aplikacja AR Partytura Pamięci to przeniesienie do rozszerzonej rzeczywistości performensu tanecznego grupy Festivalt, wykonywanego na terenie byłego getta w Krakowie.

Nasze ostatnie projekty AR

  • Mała Litwa AR

    Mała Litwa AR

    Projekt: Aplikacja AR „Mała Litwa” – interaktywne zwiedzanie dawnej zabudowy regionu Klient: Muzeum Budownictwa Ludowego – Park Etnograficzny w Olsztynku Technologia: Aplikacja AR Dystrybucja: App Store / Google Play Aplikacja AR w Muzeum Aplikacja AR zabiera użytownika w interaktywną podróż śladami dawnej zabudowy regionu Małej Litwy. To historyczny region dawnych ziem pruskich zamieszkały przez ludność…

  • Partytura Pamięci – performance AR

    Partytura Pamięci – performance AR

    Projekt: „Partytura Pamięci” – interaktywna aplikacja AR poświęcona terenowi byłego Getta krakowskiego Klient: Stowarzyszenie Festivalt Technologia: Aplikacja AR Dystrybucja: App Store / Google Play Performance AR – taneczno-dźwiękowy experience „Partytura Pamięci” (eng. „Memory score”) to performans taneczny i doświadczenie dźwiękowe w rzeczywistości rozszerzonej. Aplikacja AR poświęcona jest terenowi byłego Getta krakowskiego. Projekt powstał na zlecenie…

  • Gra AR – Morski labirynt | Edukacyjna gra AR

    Gra AR – Morski labirynt | Edukacyjna gra AR

    Gra AR – Projekt: „Morski labirynt AR” – interaktywna edukacyjna gra dla dzieci w rozszerzonej rzeczywistości Klient: Labirynt Stegna Park Technologia: Aplikacja AR Dystrybucja: App Store / Google Play Interaktywna edukacyjna gra dla dzieci Na zlecenie Labirynt Stegna Park – największego w Polsce labiryntu w polu kukurydzy – przygotowaliśmy interaktywną grę edukacyjną AR dla dzieci. …