Aplikacja edukacyjna VR
, ,

Aplikacja edukacyjna VR „My nie gryziemy”

Projekt:

Aplikacja edukacyjna VR „My nie gryziemy”

Klient:

Fundacja Ewy Naworol

Technologia:

Aplikacja VR

Dystrybucja:

Oculus Rift / Oculus Quest

Aplikacja edukacyjna VR „My nie gryziemy” została zrealizowana dla Fundacji Ewy Naworol. Organizacja zajmuje się szerzeniem wiedzy na temat zasad wychowywania, odżywiania oraz opieki nad psami i kotami. Oprócz tego fundacja organizuje między innymi szkolenia w zakresie profilaktyki pogryzień i ataków przez psy. W ramach kampanii „My nie gryziemy” zrealizowaliśmy aplikację edukacyjną VR podzieloną na dwa segmenty.

Aplikacja edukacyjna VR. Jak zachować się w obecności agresywnego psa?

W pierwszej części szkolenia VR znajdujemy się w parku. W pewnym momencie dostrzegamy agresywnego psa, który zaczyna nas atakować. Celem aplikacji VR jest wyrobienie w użytkowniku odruchu przyjęcia tzw. pozycji żółwia, chroniącej części ciała, które mogą zostać pogryzione przez zwierzę. Fundacja Ewy Naworol używa aplikacji VR podczas zajęć z młodzieżą. Dzięki zastosowaniu technologii wirtualnej rzeczywistości można wykorzystać praktyczną wiedzę w bezpiecznych warunkach.

Aplikacja edukacyjna VR

Aplikacja szkoleniowa VR. Jak dbać o psa?

W kolejnej części szkolenia VR przenosimy się do wirtualnego sklepu. Znajdują się tam rozmaite produkty przeznaczone dla zwierząt – różnego rodzaju karmy, zabawki, artykuły pielęgnacyjne. Zadaniem użytkownika jest wybór produktów, które zapewnią psu zdrowie i bezpieczeństwo. Za pośrednictwem kontrolera do gogli VR dokonujemy wirtualnych zakupów, kompletując w ten sposób koszyk dla swojego pupila. Zakupowa część aplikacji została zrealizowana we współpracy z marką Acana.

Aplikację przygotowaliśmy w dwóch wersjach: na Oculus Rift + komputer oraz na gogle standalone Oculus Quest, które pozwalają na swobodne poruszanie się po mapowanej przestrzeni bez potrzeby podpinania komputera, kamerek czy łączenia gogli VR z komputerem przez kable.

Aplikacja edukacyjna VR