,

Smok Wawelski AR – Aplikacja AR

Projekt:

Edukacyjna aplikacja AR „Smok w Krakowie”

Klient:

Zamek Królewski na Wawelu / Miasto Kraków  

Dystrybucja:

Google Play / App Store

Smok Wawelski AR

Film prezentuje aplikację Smok w Krakowie

Stworzyliśmy edukacyjną Aplikację „Smok Wawelski AR” poświęconą jednej z ikon Krakowa i bohaterowi jednej z najważniejszych legend – Smokowi Wawelskiemu. Aplikacja Smok w Krakowie powstała na zlecenie Zamku Królewskiego na Wawelu i Miasta Kraków. Zawiera animowany, interaktywny model Smoka Wawelskiego, wykonany na bazie rycin dostarczonych przez klienta. Można ją pobrać bezpłatnie ze sklepów App Store i Google Play.

Smok Wawelski AR 1
Smok Wawelski AR 2
Smok Wawelski AR 3
Smok Wawelski AR 4
Model 3D Smoka Wawelskiego stworzony na potrzeby aplikacji Smok w Krakowie

Interaktywna rozrywka z krakowską legendą

Aplikacja składa się z trzech głównych części. Pierwsza to ekran mapy, zawierający instrukcje dotarcia do pięciu lokacji na terenie Krakowa, w których można zobaczyć bestię. Kluczowym elementem aplikacji jest oczywiście moduł AR. Po dotarciu na miejsce wskazane na mapie, pozwala on wyświetlić w rozszerzonej rzeczywistości jedną z pięciu animacji Smoka. W każdej z nich użytkownik może wejść w interakcję ze zwierzęciem. Możemy obudzić Smoka ze snu nieopodal Smoczej Jamy, pomóc mu wylądować na Rynku lub sprawić aby ział ogniem. Po wykonaniu interakcji użytkownik otrzymuje przypisaną do danej lokacji ciekawostkę w ekranie Legenda.

Zdjęcie ze Smokiem Wawelskim AR

Użytkownik może w dowolnym momencie wykonać zdjęcie Smoka Wawelskiego w trybie rozszerzonej rzeczywistości i udostępnić je z poziomu aplikacji na dowolnej platformie społecznościowej. To doskonała metoda angażowania użytkowników do interakcji i dzielenia się wrażeniami z zabawy aplikacją. Pozwala również na organizowanie konkursów na najbardziej kreatywne zdjęcie.

Model 3D Smoka Wawelskiego stworzony na potrzeby aplikacji Smok w Krakowie

Smok Wawelski AR – Rozrywka i Edukacja

Mobilne aplikacje wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość do doskonały sposób dotarcia do młodych odbiorców. Posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu edukacyjnych aplikacji AR. Zawierają one interaktywne, animowane modele trójwymiarowe obiektów i postaci. Przykładami innych aplikacji naszego autorstwa są np. Kolorowe Centrum Świata dla sieci Centrów Handlowych Atrium, Mała Litwa AR – aplikacja dla Muzeum Budownictwa Ludowego w Olsztynku, lub Morski Labirynt AR dla Labiryntu w Stegnie. Projekt aplikacji powstał przy współpracy z Franciszkiem Matysikiem – laureatem Hackathonu dla Wawelu zorganizowanego w 2021 roku przez Film Spring Open.