Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie – aplikacje szkoleniowe VR i filmy VR

Salon kosmetyczny VR

Projekt:

Aplikacje szkoleniowe VR i filmy szkoleniowe VR

Klient:

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie / Avatarel sp. z o. o.

Dystrybucja:

Gogle VR

Aplikacje szkoleniowe VR i filmy VR w doradztwie zawodowym

45 filmów VR i 7 aplikacji szkoleniowych VR powstało na zlecenie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie. Projekt „Widzę siebie w tym zawodzie” to nowatorskie podejście do doradztwa zawodowego. Wykorzystując innowacyjne narzędzia takie jak wirtualna rzeczywistość, pracownicy instytucji doradzają młodym osobom wchodzącym na rynek pracy. Możliwość obejrzenia w VR codziennej pracy w danym zawodzie, jak również spróbowanie własnych sił w rozmaitych profesjach pomoże młodzieży podjąć lepszą decyzję odnośnie ich kariery i drogi zawodowej. Projekt powstał w dwóch wersjach językowych – polskiej oraz angielskiej.

45 filmów szkoleniowych VR

45 filmów VR powstało w najważniejszych organizacjach na Podkarpaciu oraz Mazowszu. Filmy VR przedstawiają codzienną pracę lekarzy, programistów, stolarzy, psich behariorystów, maszynistów, pilotów jak również pracowników zakładów produkcyjnych. Partnerami projektu zostali m.in. LOT, Lotnisko Jasionka, Strabag, Asseco, Pilkington, BWI Group oraz Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie. Młodzież rozważająca rozmaite drogi kariery będzie miała niepowtarzalną okazję przekonać się, jak wygląda codzienna praca ratownika medycznego. Użytkownicy wezmą udział w akcji ratunkowej wspólnie ze strażakami, policjantami lub pogranicznikami. Widzowie mogą także przyjrzeć się zapleczom kuchni lub cukierni albo zajrzeć na plac budowy lub do zakładu stolarskiego, a także przekonać się jak pracują piloci i członkowie personelu pokładowego.

Aplikacje szkoleniowe VR – sprawdź się w 7 zawodach

Druga część zlecenia obejmowała stworzenie 7 aplikacji szkoleniowych VR prezentujących wybrane zawody. Każda z aplikacji prezentuje kilka zadań do wykonania na różnych poziomach trudności. W łatwiejszych poziomach trudności graczowi towarzyszą wskazówki, jak również wirtualny asystent, podpowiadający, jak wykonać konkretne zadanie. Po wykonaniu zadania użytkownik zdobywa punkty, a także dowiaduje się, jakie są jego predyspozycje do danego zawodu. Młodzież może sprawdzić się m.in. w roli elektryka, kosmetyczki, spawacza, a także mechanika samochodowego czy kowala artystycznego. Ponadto gracz może przenosić w wirtualnej rzeczywistości ładunki przy pomocy wózka widłowego, dźwigu oraz suwnicy, albo zostać operatorem koparko-ładowarki czy walca.

Oprogramowanie oraz filmy powstały w ramach projektu pilotażowego „Widzę siebie w tym zawodzie! Nowoczesne technologie w poradnictwie zawodowym” finansowanego ze środków Funduszy Pracy.