Moda VR. Sesje z Maciejem Zieniem i Łukaszem Jemiołem

Moda VR to nowy trend, który dynamicznie się rozwija. Mamy nowych partnerów platformy modowej VR Lookroom. To topowi polscy projektanci mody Maciej Zień, Łukasz Jemioł i Jacob Birge.  Platforma Lookroom umożliwia projektantom i markom stworzenie interaktywnej aplikacji VR, zawierającej realistycznie odwzorowane produkty. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, płaski ekran smartfona, włożony w kartonowe gogle VR staje się przestrzenią otaczającą użytkownika – Lookroomem. Tradycyjny lookbook zawiera jedynie zdjęcia, natomiast platforma Lookroom przeniesie użytkownika wprost do wirtualnego showroomu projektanta. Pozwoli mu stanąć twarzą w twarz z modelem lub modelką, by zobaczyć produkt z bliska pod każdym kątem. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient bez wychodzenia z domu będzie mógł przeżyć wirtualny pokaz mody.

Moda VR. Zacieramy granicę między zakupami online i offline

Platforma skupiona wokól trendu moda VR będzie obsługiwała format VR180, co pozwala na realistyczne odwzorowanie 3D, oraz ułatwia produkcję. Lookroom oferuje projektantom możliwość wypożyczenia specjalnego aparatu VR i zdigitalizowania wybranych przez siebie produktów lub całości kolekcji podczas produkcji tradycyjnej sesji zdjęciowej. Proponujemy również profesjonalną digitalizację VR180 za pomocą specjalnych rigów VR w naszym studiu Lookroom. Wystarczy, że projektant prześle produkty do digitalizacji lub zaprosi team Lookroom na sesję VR we własnym atelier.

Wprowadzenie technologii jest niezwykle proste dla projektanta. Aby skorzystać z Lookroomu, należy założyć konto na platformie i sprecyzować jakiego rodzaju usługi VR są potrzebne. Następnym krokiem jest produkcja sesji zdjęciowej VR. Potem projektant definiuje kolekcję, produkty, kategorie, ceny i wprowadza do platformy efekty sesji – zdigitalizowane produkty. Wirtualny katalog zawierający ubrania czy też akcesoria danego projektanta pojawia się w aplikacji Lookroom dostępnej na platformach dystrybucji aplikacji VR. Projektant może dowolnie edytować, dodawać i usuwać produkty, a także personalizować swój Lookroom.

Zalety tego typu rozwiązań to przede wszystkim możliwość zaoferowania klientom angażującego, wywołującego interakcję contentu. Badania dowodzą, że produkcje VR wpływają na lepsze przyswajanie informacji i wywołują silne emocje, przez co mogą w pozytywny sposób wpłynąć na doświadczenie obcowania z marką.

Specjaliści prognozują, że wartość rynku VR do 2024r. wyniesie 45 miliardów dolarów (źródło: ReportLinker). Obecnie wartość rynkowa branży mody wynosi 1,2 tryliona dolarów rocznie, a aż 70% internautów kupuje ubrania online (źródło: Statista). Jak podaje Touchstone Research, 80% konsumentów pozytywnie ocenia strategie marketingowe z użyciem VR. Dane te dowodzą, jak duży potencjał drzemie w wykorzystaniu nowych technologii w świecie mody. To niezaprzeczalnie przyszłość branży, do której można dostosować się już dziś, dzięki platformie Lookroom.

Maciej Zień, Łukasz Jemioł i Jacob Birge o Lookroom

Wśród partnerów i klientów CinematicVR znaleźli się Łukasz Jemioł, Jakub Bartnik  znany jako Jacob Birge i Maciej Zień. – Dzięki Lookroom mogę pokazać klientowi całą moją kolekcję korzystając wyłącznie z aplikacji – mówi Birge. – Te zdjęcia znakomicie odzwierciedlają rzeczywistość. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla moich klientek spoza stolicy. Dzięki Lookroomowi wszystkie dostępne w moim sklepie projekty będą mogły obejrzeć z każdej strony w VR. Z pewnością pomoże im to podjąć decyzję podczas zakupów – dodaje Zień.

CinematicVR sp. z o.o. realizuje swoje projekty przy wsparciu funduszy europejskich. Więcej o naszych rozwiązaniach VR dla branży fashion przeczytacie tutaj.

O naszej platformie można przeczytać więcej w artykule dla Polityka.pl.