, , , ,

Szkolenie VR Suwnica / Hakowy

Szkolenie VR Suwnica / Hakowy

Wirtualna rzeczywistość jest narzędziem szkoleniowym, które możemy z powodzeniem wykorzystywać w rozmaitych branżach. Dzięki współpracy z ArcelorMittal Poland S.A. stworzyliśmy interaktywne szkolenie VR dla hakowego. Wykorzystaliśmy nasz Interaktywny System Szkoleniowy VR (ISSVR) do produkcji interaktywnych filmów decyzyjnych, a także do dystrybucji szkolenia i śledzenia postępów użytkowników. W szkoleniu wcielamy się w rolę hakowego, pracującego na hali z suwnicowym. Dzięki naszemu Edytorowi Interaktywnych Filmów VR no-code ISSVR) sprawnie zrealizowaliśmy projekt, bez potrzeby angażowania programistów w proces tworzenia szkolenia VR.

Chętni, którzy chcieliby zrobić sobie uprawnienia, mogą przetrenować krok po kroku, po kolei jakie są zadania, jaka jest odpowiedzialność. Mogą się sprawdzić w wirtualnej rzeczywistości.

Piotr Foltyn, ArcelorMittal Poland S.A.
Szkolenie VR ArcelorMittal
Szkolenie VR ArcelorMittal
Szkolenie VR ArcelorMittal

Produkcja szkoleniowego filmu VR

Scenariusz filmu przygotowali pracownicy ArcelorMittal Poland S.A. odpowiedzialni za szkolenie personelu. Zespół CinematicVR skonsultował scenariusz pod kątem kompatybilności z formatem interaktywnego filmu decyzyjnego. Zdjęcia do filmu odbyły się w krakowskiej walcowni zimnej, zarówno z poziomu hali jak i z wnętrza suwnicy.

Edytor Interaktywnych Filmów VR ISSVR
Edytor Interaktywnych Filmów VR dostępny w ISSVR.

Łącznie, produkcja szkolenia, obejmującego podstawowy zakres czynności wykonywanych przez hakowego trwała kilka dni. Składała się z jednego dnia zdjęciowego, a także dnia postprodukcji i edycji z wykorzystaniem Edytora Interaktywnych Filmów VR. Dzięki ISSVR skróciliśmy czas produkcji szkolenia VR z kilku tygodni do kilku dni. Mogliśmy również, w łatwy sposób, na bieżąco uwzględniać uwagi naszego partnera, bez konieczności przebudowywania aplikacji szkoleniowej.

Nagrania, w tym zdjęcia z wnętrza suwnicy wykonaliśmy w technologii filmu stereoskopowego 3D, VR180, w rozdzielczości 8K. Uzyskaliśmy w ten sposób maksymalną jakość materiału filmowego VR, a także realizm i immersję. Wszystkie nasze filmowe materiały szkoleniowe VR realizujemy za pomocą najlepszej na rynku kamery VR Canon R5C z obiektywem Dual Fisheye.

Canon R5C Dual Fisheye
Kamera Canon R5C Dual Fisheye.

Aplikacja PC i VR

Testy pierwszej wersji szkolenia przeprowadziliśmy przy pomocy nasze aplikacji PC. Wyświetla ona na komputerze PC zarówno szkolenia VR przygotowane przy pomocy ISSVR, jak i materiały nagrane klasycznymi kamerami. Aplikacja PC, jest integralną częścią ISSVR. Dzięki temu poszerzyliśmy grono odbiorców i uprościliśmy proces testowania i wprowadzania poprawek do materiału szkoleniowego. Aplikacja ISSVR PC pozwala na wyświetlanie interaktywnego szkolenia VR, przygotowanego do gogli wirtualnej rzeczywistości nawet na komputerach biurowych. Dzięki niej, użytkownik może szkolić się bez potrzeby korzystania z gogli VR.

Szkolenie VR ArcelorMittal
Produkcja szkolenia VR.

Prezentacja szkolenia

Finalną wersję szkolenia VR wraz z systemem ISSVR zaprezentowaliśmy w siedzibie ArcelorMittal Poland S.A. w Dąbrowie Górniczej. Nasz partner posiada dedykowaną salę VR, która przeznaczona jest do odtwarzania szkoleń w wirtualnej rzeczywistości. Uczestnicy prezentacji mieli okazję porównać nasze szkolenie w formie interaktywnego, decyzyjnego filmu VR z tradycyjną aplikacją VR stworzoną na silniku 3D.

Kadr ze szkoleniowego filmu VR dla hakowego
Kadr ze szkoleniowego filmu VR dla hakowego.
Prezentacja VR w siedzibie ArcelorMittal
Prezentacja VR w siedzibie ArcelorMittal

Szkolenie posłuży sprawdzaniu wiedzy i predyspozycji kandydatów na stanowisko hakowego. Będzie stanowić również materiał przypominający wiedzę pracownikom, którzy wracają do pracy po dłuższej przerwie.

Szkolenie VR Suwnica

Szkolenie VR Suwnica
Szkolenie VR Suwnicowego – jedna z 7 aplikacji VR wyprodukowanych dla WUP.

To nie pierwsze nasze szkolenie VR dla suwnicowego / hakowego. Wykonaliśmy również aplikację prezentującą pracę z suwnicą w ramach projektu Widzę siebie w tym zawodzie dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie. Wymagało to zarówno wytworzenia dedykowanej grafiki 3D jak i przeróbek modeli trójwymiarowych ze stocków, stworzenia animacji i oprogramowania całości. Proces tworzenia aplikacji trwał ponad miesiąc. Dzięki ISSVR szkolenie dla ArcelorMittal Poland S.A. powstało w kilka dni. Filmując prawdziwe przestrzenie, osiągnęliśmy również większy realizm niż w przypadku grafiki trójwymiarowej.

Interaktywny System Szkoleniowy VR

ISSVR to zestaw narzędzi usprawniających proces tworzenia interaktywnych szkoleń VR na potrzeby szkoleń i edukacji oraz wdrażania ich w firmach i instytucjach. Nasz system może być wykorzystywany zarówno w szkoleniach z kompetencji miękkich oraz szkoleniach BHP i szkoleniach wdrożeniowych, takich jak np. współpraca na hali produkcyjnej. O naszych szkoleniach VR możesz przeczytać więcej tutaj.