VR180

CinematicVR / VR180

VR180 - Nowy filmowy format VR

VR180 to nowy, filmowy format wirtualnej rzeczywistości opracowany przez Google. Półsferyczny format zapewnia realistyczny i komfortowy obraz 3D o polu widzenia 180 stopni. To rozwiązanie, które świetnie sprawdzi się podczas rejestrowania eventów, wirtualnych spacerów, szkoleń, a także transmisji na żywo. Jeżeli chcesz zrealizować film VR, w którym uwaga widza i tak skoncentrowana jest na tym, co widać przede wszystkim przed nim, nie tracąc wrażenia immersyjności, jaką zapewnia wirtualna rzeczywistość, VR 180 to idealne rozwiązanie dla Ciebie.

Realistyczna głębia 3D

VR180 pozwala na osiągnięcie realistycznego i komfortowego efektu głębi 3D, poza zasięgiem nawet najlepszych kamer 360, przy stosunkowo niewielkiej ilości postprodukcji. Realistyczne i komfortowe 3D dodatkowo wzmacnia uczucie immersji i realizmu oglądanego filmu czy transmisji online. Produkujemy treści tego typu za pomocą najlepszej kamery dostępnej na rynku – ZCam K1 Pro.

Kamera VR - Insta360 Pro 2

VR180 vs 360

Film 360 to medium VR prezentujące obraz sferyczny, plik filmowy 360 o rozdzielczości 6K zawiera więc informacje o całości przestrzeni otaczającej kamerę w 360 stopniach. Analogicznie, film VR180 o tej samej rozdzielczości zawiera informację "jedynie" o polu widzenia równym 180 stopni zarejestrowanym przez kamerę. Ten sam obszar obrazowany przez kamerę 360 zawiera o połowę mniej pikseli (w tym wypadku 3K). Nie trudno się domyślić, że format VR180 pozwala na dwukrotne zwiększenie gęstości pikseli obrazowanej połowy sfery względem filmu 360.

Jak oglądać VR180?

Analogicznie do produkcji 360, w ramach realizacji filmowej VR180 tworzymy dla naszych klientów obrandowaną aplikację VR na jeden, wybrany system gogli VR, odtwarzającą film. W przeciwieństwie do filmu 360, VR180 nie sprawdza się w mediach społecznościowych. Oglądając filmy tego typu na komputerze lub telefonie (bez gogli VR) nie doświadczymy głębi 3D, radzimy więc filmy VR180 umieszczać na platformach Facebook i YouTube jedynie z myślą o użytkownikach, którzy posiadają własne gogle VR.