Zamek Krzyżacki w Szczytnie – Aplikacja AR

Projekt:

Edukacyjna aplikacja mobilna AR „Zamek Krzyżacki w Szczytnie”

Klient:

Gmina Miejska Szczytno

Dystrybucja:

Google Play / App Store (wkrótce) / Huawei AppGallery

Zamek krzyżacki w AR

Wyprodukowaliśmy edukacyjną aplikację mobilną AR o Zamku Krzyżackim w Szczytnie. To kolejna tego typu realizacja w naszym portolio, po aplikacji AR „Smok w Krakowie” dla Zamku Królewskiego na Wawelu czy „Małej Litwie” zrealizowanej dla Muzeum Budownictwa Ludowego w Olsztynku. Aplikacja jest przeznaczona dla turystów zwiedzających miasto i dawne ruiny Zamku Krzyżackiego, którego historia sięga XIV w. Aplikacja składa się z trzech modułów – zwiedzania dawnych pomieszczeń Zamku, interaktywnej gry miejskiej z wykorzystaniem maskotek Szczytna, Pofajdoków, jak również tematycznych wycieczek, które mogą zostać tworzone przy pomocy zintegrowanego z aplikacją mobilną CMS. Odpowiadaliśmy za całość prac koncpecyjnych na podstawie briefu przekazanego przez Klienta, jak również produkcję samej aplikacji mobilnej.

Zwiedzanie dawnych pomieszczeń Zamku

Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości użytkownik aplikacji może przenieść się w czasie do średniowiecznego Zamku. Na potrzeby projektu odtworzyliśmy pięć pomieszczeń. Dziedziniec główny, refektarz, gdzie odbywały się spotkania zakonników, kuchnię. Pomieszczenie gospodarcze, w którym składowano m.in. sieci rybackie, beczki z piwem z miodem oraz inne zapasy, a także piwnicę, gdzie znajdowały się bełty do łuków i kusz, kule armatnie ze spiżu i kamienia.

Wystarczy przeskanować zlokalizowane na terenie ruin Zamku specjalne markery, a przed nami pojawią się dawne wnętrza Zamku. Przy tworzeniu modeli 3D posiłkowaliśmy się archiwalnymi materiałami z epoki jak również opisami naukowymi. Elementy wnętrz a także ich wyposażenie zostały zaakceptowane przez konserwatora zabytków. Wszystko po to, by jak najwierniej oddać ducha średniowiecznego zamku oraz pomóc odbiorcom poczuć się jak dawny mieszkaniec Szczytna. Dzięki technologii AR łatwo można wyobrazić sobie, jak wyglądało życie w średniowiecznym zamku.

Szukanie Pofajdoków

Jednym z wymagań przy produkcji aplikacji było stworzenie pięciu postaci animowanych Pofajdoków w rozszerzonej rzeczywistości, nawiązujących do postaci z „Krzyżaków” Henryka Sienkiewicza. Ten moduł aplikacji ma na celu uatrakcyjnienie lokalnej historii najmłodszym odbiorcom. Pofajdok to postać ludowa wywodząca się z tradycji Warmii i Mazur, oznaczająca młodzieńca lekkoducha o niezbyt poważnym, kpiarskim nastawieniu do życia. Dzisiaj na terenie Szczytna znajduje się trzynaście rzeźb Pofajdoków nawiązujących do kilku profesji a także symboli kultury.

Tworząc nasze Pofajdoki sięgnęliśmy do powieści Henryka Sienkiewicza w poszukiwaniu inspiracji do pięciu figurek, które miały pojawić się w aplikacji. Zdecydowaliśmy się na postaci Maćka z Bogdańca, Juranda ze Spychowa (który ma także „stacjonarny” pomnik w okolicach Zamku). Ulricha von Jungingena, Jagienki ze Zgorzelic a także Danusi Jurandówny. Każda z postaci otrzymała własną żartobliwą animację oddającą cechy i nawiązująca do wydarzeń przedstawionych w słynnej powieści. Aby wytropić Pofajdoków, należy włączyć dostęp do lokalizacji w urządzeniu jak również uważnie przeczesać ruiny Zamku. W nagrodę każda z postaci zaprezentuje komediową scenkę.

Skąd pobrać aplikację „Zamek Krzyżacki w Szczytnie”?

Aplikacja jest bezpłatna. Można ją pobrać ze sklepów internetowych Google Play, App Store (wkrótce) a także Huawei AppGallery.

Brzmi interesująco? Napisz do nas i stwórz z nami swoją aplikację mobilną AR!

«
»