, , , ,

Warsztaty VR Film Spring Open 2023

Po raz kolejny braliśmy udział w festiwalu organizowanym przez fundację Film Spring Open. Jak co roku prowadziliśmy warsztaty VR.

projekt scenariusza interaktywnego filmu VR autorstwa Oli Krysińskiej

Podczas tegorocznej edycji FSO tworzyliśmy interaktywne aplikacje VR oparte na filmach. Pracowaliśmy z wykorzystaniem narzędzi opracowanych przez nasz zespół. Nasz Interaktywny System Szkoleniowy VR (ISS VR) wykorzystaliśmy do produkcji decyzyjnych filmów VR. Po ubiegłorocznych plenerach Film Spring Open i Summer School na UJ to kolejne warsztaty vr, które poświęciliśmy w całości interaktywnemu storytellingowi.

gotowy scenariusz interaktywnego filmu VR autorstwa Oli Krysińskiej na platformie ISS VR autorstwa CinematicVR

Podczas warsztatów, uczestnicy zdobyli umiejętność tworzenia interaktywnych doświadczeń w technologii VR bez konieczności programowania. To możliwe dzięki prostemu, ekonomicznemu rozwiązaniu no-code, jakim jest ISS VR. Dzięki niemu każdy może samodzielnie produkować interaktywne VR, niezależnie od poziomu technicznej wiedzy. Uczestnicy dowiedzieli się:

– czy da się stworzyć interaktywną aplikację VR (opartą na filmach) bez wsparcia programistów

jak wyprodukować interaktywny materiał szkoleniowy (film decyzyjny) lub edukacyjny

– jak przy pomocy interaktywnego filmu samodzielnie stworzyć prewiz gry komputerowej

Zwycięscy Hackathonu dla Wawelu fot. Filip Błażejowski / Film Spring Open

Warsztaty VR – jak tworzyć interaktywne treści VR szybko i tanio?

W naszej grupie VR zrealizowaliśmy trzy ciekawe projekty. Dwa z nich, to interaktywne filmy/gry, trzeci to innowacyjny projekt stworzony podczas Hackathonu dla Wawelu, który jest częścią Film Spring Open.

Pierwszym z projektów, stworzonym przez Olę Krysińską, był komediowy film VR, wykorzystujący mechanikę interaktywnego filmu VR do przeprowadzenia przesłuchania. Ten projekt był prezentowany podczas emocjonującej projekcji na auli, która odbyła się ostatniego dnia warsztatów.

Drugi projekt, autorstwa Tomka Kaźmierczaka, to eksperyment w dziedzinie interaktywnego storytellingu, skierowany na terapię uzależnienia od alkoholu i rozwijanie asertywności.

Trzeci projekt odpowiadał na potrzebę usprawnienia procesu zakupu biletów na Wawelu, a jego autorami byli Michał Grosiak i Karolina Zielińskia. Projekt ten został wyróżniony podczas Hackathonu.

Podczas warsztatów nasza aktywność się nie ograniczała tylko do pracy z technologią ISS VR. Dzieliliśmy się również cennymi doświadczeniami z wdrażania projektów, które udało nam się ostatnio zrealizować, korzystając z naszych narzędzi VR. Zaprezentowaliśmy projekty wykorzystujące ISS, stworzone dla IUSTITII – Stowarzyszenia Sędziów Polskich i fundacji Alter Edu – LifeChoice VR.

Wykład Konrada Ziai podczas warsztatów Film Spring Open 2023